<< Tillbaka

So long


Jag skulle vilja börja med att tacka för alla kommentarer jag fått, och till alla er som prenumererar på bloggen på Bloggkoll.

Men trots all peppningen ni gett mig, och inspiration, ska jag nu sluta blogga. Det har helt enkelt tagit för mycket tid, och jag känner att det börjar synas på mina betyg. Betygen betyder väldigt mycket för mig, och jag vill verkligen prestera bra i skolan. Jag ska också sluta med reklamutdelningen (som jag gör en gång i veckan), för att det helt enkelt tar för mycket tid.

Vad ska jag göra istället då? Det kan hända att jag publicerar lite dikter på La Soledad, helt enkelt för att uttrycka mig med låttexter och dikter, men mer än det kommer det nog inte bli.

Så tack, och hej, och miljontals pussar och kramar - nu ser ni inte mer av mig.

// Emma B

Acne + Lanvin

Bilder från ELLE.se
Samarbetet mellan Acne och Lanvin lanseras den 17 december - nästa vecka! 

- När jag först mötte Alber (Lanvins chefsredaktör, reds.anm) pratade han om denim med sån kärlek, han sa att denim är som en parfym du aldrig slänger bort utan istället behåller och värdesätter. Jag inspireras av upplevelsen att arbeta med Alber, han har en sådan fantastisk energi. Jag som har en musikalisk bakgrund känner verkligen igen mig i Albers sätt att tala om känslomässigt mode, sade Jonny Johansson - Acnes grundare och creative director.

Det var ett tag sedan jag såg en riktigt bra denimkollektion, och jag älskar verkligen hur de arbetat med denimet. Elegant, men kaxigt på samma gång.


Woody for Topshop

Bild från Topshop.com
Tätt efter samarbetet med Simone Shailes, inleder Topshop ytterligare ett. Denna gången är det med illustratören Zara Wood, som gör otroligt söta illustrationer.
Kollektioner innehåller t-shirtar och sweatshirts, med underbara tryck.

Inspired by blustery winter nights spent daydreaming and watching the stars, Zara Wood's limited edition range of tees for Topshop will make you want to visit the moon. Featuring the illustrator's trademark wishing-upon-a-star harlequin girls and other wide-eyed cuties playing in the galaxy, Woody's new collection will bring out the whimsical side of you. Available from Topshop Oxford Circus and Topshop.com, dress up in Woody's Star Gaze tees and go on star spotting exhibitions, rather than wrapping up and daydreaming about Saturn. -- Information om kollektionen på Topshop.com

Klicka här för att handla online.
Klicka här för att kolla in hennes blogg.

The New Body


Harper's Bazaar UK Januari 2009 --- Fotograferat av Cliff Watts --- Med Kate Hudson 
Den underbart vackra Kate Hudson pryder omslaget av Harper's Bazaar's "The Body issue", med en Balmain-inspirerad kavaj, och ett gripande ansiktsuttryck. Tummen upp för Kate!

 


H&M expanderar i Mellanöstern

"H&M har tecknat franchiseavtal med Match Retail Ltd. angående butiksetablering i Israel. Den första H&M-butiken beräknas öppna 2010. – Det har länge funnits ett stort intresse för att H&M ska öppna i Israel. Vi tror att vår affärsidé kommer att fungera väl i Israel. Genom vår franchisepartner får vi tillgång till mångårig erfarenhet och nätverk i Israel, säger Rolf Eriksen, vd på H&M. – Vi är mycket stolta över att ha blivit valda till H&M:s franchisepartner i Israel och vi är mycket motiverade att kunna erbjuda våra kunder mode och kvalitet till bästa pris. Vi ser fram emot att introducera H&M med sitt kompletta utbud och spännande produkter, för att bli en ledande aktör på den israeliska modemarknaden, säger Andrew Horesh, styrelseordförande i Match Retail. Match Retail Ltd. är ett privatägt företag grundat av familjen Horesh med syftet att etablera och marknadsföra H&M i Israel. Familjen Horesh bedriver flertalet affärsaktiviteter i Israel, bland med företagen Union Motors och Lex Motors, som är exklusiva distributörer av Toyota och Lexus i Israel."  -- H&M pressmeddelande

Roligt! Jag visste faktiskt inte att det inte fanns H&M butiker i Israel, och jag tycker att det är ett smart drag att öppna H&M-butiker där. Jag kan bara tänka mig hur mycket folk som kommer att strömma in... Tänk, en H&M-butik, i ett land med 7,28 miljoner invånare... Jag tror att det behövs fler!

Summer at the beach





Fotograferat av Vincent Peters, med Eva Herzigova
När det är som kallast på året, tittar jag tillbaka på när det var som varmast. Eva Herzigova gör ett strålande jobb i denna somriga editorialen, fotograferat av Vincent Peters. Jag får lite Brigitte Bardot-vibbar, när jag ser bilderna vid havet. 

Gossip Girl -> It-girl


Bild från CWTV.com
Efter tv-bolaget CW's succeserie Gossip Girl, snackas det nu om att det kommer komma en spin-off, baserat på boken It-girl, skriven av Cecily von Ziegesar (se bild nedan). Boken handlar om Jenny Humphrey, som lämnar Manhattan för att börja på en privatskola utanför stan. Men trots att boken handlar om Jenny (som spelas av Taylor Momsen i Gossip Girl-serien), förnekar producenterna att serien kommer handla om henne. Frågan är då: vem kommer spela it-tjejen i den nya serien?


Bild från TeenChickLit.com

One Love // Truly Madly Courtney

ELLE UK Januari 2009 // Fotograferat av Jan Welters // Courtney Love
Sångerskan Courtney Love pryder ELLE UK's januariomslag i nästa år. Inte det självklaraste valet, enligt mig, men jag gillar det! Hon är rent sagt fotogenisk.
I tidningen finns det också en intervju med henne, jag ser fram emot att läsa den. Hon har, i många år, varit nere i drogträsket, men tagit sig upp igen. 




Friday, friday, free day

Top från WEEKDAY, jeans från CROCKER
Öh. Äntligen fredag. Idag fick jag reda på att jag missade när engelskaläraren sade att vi skulle ha läsförståelseprov idag, eftersom jag var borta igår. Helt oförberedd alltså, men jag tror att det gick bra. Jag fick väldigt söta kommentarer från klasskompisarna idag, angående min tröja från Weekday. Jag älskar den!

Ut med Anna, och in med Carine?

Bilder från Jak&Jil
Jag tror ingen flitig modebloggsläsare har missat att det skvallras om att amerikanska Vogue-chefredaktören Anna Wintour kommer avgå inom en snar framtid. Det skvallras också om att chefredaktören för franska Vogue, Carine Roitfeld, då ska ta hennes plats. Men amerikanska Vogue har ännu inte bekräftat något.

Deja vu. Jag känner verkligen igen mig i det här scenariot. Gör ni? Om jag säger Djävulen bär Prada, känner ni som sett filmen samma sak? Chefredaktören för tidningen Runway (amerikanska upplagan), tas nästan från platsen som chefredaktör av - ja, chefredaktören för den franska Runway. Filmen var, som ni kanske vet, inspirerad av Anna Wintour och Vogue.
Jag tycker att det är lite småkul faktiskt... Ja, inte om ryktena är sanna - Anna är jätteduktig! Men för att det är precis det som hände i filmen...


Carine Roitfeld, chefsredaktör för franska Vogue. (Översta bilden: Anna Wintour, chefsredaktör för amerikanska Vogue)

Louis Vuitton Spring 2009 Campaign

Bild från WWD.com
De första bilderna från Louis Vuitton's sommarkampanj har läckt ut, med Madonna i täten. Spekulationer uppkom det tidigare i höst, och många har väntat med spänning på att få se resultatet. Fotografierna är tagna av den presitgefyllda fotografer Steven Meisel, som tidigare fotograferat bilderna i Madonna's bok Sex.
Jag ser speciellt fram emot att se fler bilder, och senare i tidningar, eftersom att jag verkligen gillade vårkollektionen. Speciellt skorna.

Vad tycker ni? Passar Madonna som ansiktet utåt för LV?

Chanel Pre-Fall 2009


Bilder från Style.com
När man nu försöker komma in i julstämningen, och det snart närmar sig slutet av 2008 - har flera designers gjort en pre-fall-kollektion för 2009. Tidigt? Kanske, men inte i modevärlden. Chanel's chefsdesigner Karl Lagefeld har inspirerats av ryskt mode, och det syns i plaggen. Men på något sätt, har han ändå behållt the essence of Coco Chanel. Jag ser tydliga ryska drag, med en Coco-tvist, mixat med skinn och höga stövlar. Detta är så inspirerande!

Ursäkta för den dåliga bildkvaliten, men mitt Photoshop försvann mystiskt i tisdags, och jag har inte haft möjligheten att installera det på nytt.

Jesus Christ...

Klädseln som jag tänkte bära under Jesus Christ Superstar ikväll. Kanske inte så "passande! för Malmö Opera, men det får funka!

(Top från H&M, jeans från Crocker)

I Love Rodarte








Fotograferat av James Macari
Med Eniko Mihalik som modell, fint ljus, och plagg från Rodarte kan det inte bli mycket bättre. Rodarte må vara lite hypat, men på något sätt, visas plaggen upp på ett anorlunda sätt i denna fotoserien. 

Everything changes, so pray for the past


Bild från Garance Doré
Inspirationskälla nr 1 har gjort om bloggen! Nu finns det också en engelsk version! Nu slipper man dumförklara sig själv för att man inte förstår franska... Klicka här för att komma till den engelska sidan.

Mens jacket

Bilder från Style.com

En trend som setts på catwalken under modeveckorna i år, har varit kavajen. Helst skulle den vara herrinspirerad, och lite oversizad. Den ser dock olika ut hos olika designers. Stella McCartney kör på en lite mer pastellfärgad, medans Maison Martin Margiela kör på paljettprydd! Men oavsett vad, är kavajen ett säkert kort!

(Stella McCartney, Maison Martin Margiela, Dries Van Noten, Donna Karan och Carolina Herrera)

























Busy all day long

Internet krånglar, Photoshop försvann helt mysiskt igår, ikväll ska jag på Jesus Christ Superstar, och imorgon blir det konferens till torsdag. Men jag ska försöka slänga in lite inlägg i alla fall. Idag hade vi ett prov om USA (religion, historia, samhällskunskap och geografi), så det förklarar min frånvaro igår, och i förrgår. 

Du slutade titta och började se


© Text av mig
Lite ord som jag tänkte på häromdagen, i en dröm. Konstigaste jag haft, men meningen gör sig förstådd.

RSS 2.0