<< Tillbaka

Found... On Ebay


Bild från Ebay.com
Jag hittade dessa skorna på Ebay idag, och jag blev kär direkt. Dessa är från Sam Edelman, och är i amerikansk storlek 9.5, vilket i svensk skostorlek motsvarar ungefär storlek 40 - precis som min! Jag skulle nog vilja buda... Om det inte vore så att det nuvarande budet ligger på $162.50...

Marc by Marc Jacobs-girl


Bilder från MarcJacobs.com
Jag måste säga - detta flickmotivet är nog det finaste som finns! Jag menar, hur söt är hon inte? Synd bara att är i Marc Jacobs våld, och han säljer henne inte billigt...

Weekday Autumn 08

Weekday höst 2008 // Fotograferat av Kalle Gustafsson
Weekday's höst-kollektion är här, och de visas på underbara bilder fotograferade av Kalle Gustafsson. Med en mix av batik, volanger, rutigt och randigt, kommer jag definitivt att satsa på att få tag i ett plagg. 
Glöm inte att också kolla in lookbooken. Där har jag redan hittat en favorit-look.

Looking good


Bild från Sofis snapshots
Päls må vara uttjatat, men jag kan inte låta bli att avundas Sofi, för att komma på en sådan härlig outfit! 

Fly away

Bilder från ffffound
Det var ett tag sedan, som jag bloggade om lite random bilder. Det har mest varit modenyheter på sistonde, och jag saknar att visa er mina favoritbilder. So here it goes. Dock vet jag inte riktigt hur jag ska förklara för er varför... Eller behövs det? Kanske, men jag låter er klura ut det själva.

Knitted fashion


Bilder från Topshop.com
Designersammarbeten är hett just nu, och inte bara på H&M - Topshop också! Men för Topshop är detta inte en ny grej, för de har haft sammarbeten tidigare. För några dagar sedan lanserades plaggen, i sammarbete med Simone Shailes. Klicka här för att läsa mer om kollektionen.

Just before Christmas


Bilder från H&M Onlineshop
H&M har rea! Jag har sett många prissänkta jackor (de snygga), fina tröjor (bilden) och fina smycken. Julklappstips!

Trio

ELLE UK December 2008 // Fotograferat av Matthias Vriens // Kate Beckinsale
December-omslaget för ELLE UK, med Kate Beckinsale på omslaget. Skitsnygg kvinna, ju! Jag har sett så mycket av henne på sistonde, och att se henne så här på omslaget, överraskade mig. Positivt dock!
Vad jag märkte var, att omslaget var väldigt likt september-omslaget, med Mary-Kate Olsen. Då såg jag, surprise, att omslagen var fotograferade av samma fotograf - Matthias Vriens! Jag kan faktiskt tycka att det är lite tråkigt med två så liknande omslag, så tätt inpåvarandra tidsmässigt. Vad tycker ni? Lika eller inte?


ELLE UK September 2008 // Fotograferat av Matthias Vriens // Mary-Kate Olsen

Eye patch

i-D Januari 2009 // Fotograferat av Inez Van Lamsweerde & Vinoodh Matadin // Eniko Mihalik
Nytt år - ny månad - nytt omslag (såklart. Jag tycker att i-D verkligen fått till en fullträff! Jag kanske undrar vad ögonsmycket försöker visa, men jag gillar det. Elegant, vackert, och classy.

Close your eyes, and feel the sun shine at your face

Vogue UK Januari 2009 // Fotograferat av Lachlan Bailey // Sasha Pivovarova
Brittiska Vogue öppnar det nya året med en ganska somrig editorial, med mönstrade strumpbyxor (från tex. Viktor & Rolf), paljetter, och close-ups. Sasha gör ett underbart jobb som modell, och bär upp kläderna med bravur. Jag trodde vi det här jaget att jag skulle tröttna på sådana editorialer (söndrigt, krusiga bilder och Sasha Pivovarova) - men icke!

Disco Disco

Bilder printade från Hm.com, fotograferade av Sølve Sundsbø
Lily Donaldson frontar H&M's nya kampanj Discotech. Glittriga plagg, kavajer, och en himla massa svart. Ett tips till er som vill ha inspiration inför nyårsafton!

Ett annat tips är att kolla in deras andra kampanj, Knits & Pieces, där du kan hitta många sköna knits.

Mix of patterns

Bilder från Net-a-Porter.com och Topshop.com
Just nu vill jag bara krypa ner i den mysiga koftan från Burberry Prorsum
Behöver jag förklara varför?

Okay, or no way?

Bilder lånad från Fashionisima
Det är känt sedan ett tag tillbaka att Madonna kommer bli Louis Vuitton's nya ansikte utåt, men ger det henne rätt att klä sig helt i märket - på ett Gucci-party? Det disskuteras hett just nu, om det verkligen var så passande. Outfiten var faktiskt exakt så den såg ut på catwalken, under Louis Vuitton Vår 2009-kollektionen (se bild nedan). Vad säger ni? Okej, eller No way José?


British Fashion Awards


Video från Telegraph.co.uk
Ett videoklipp från British Fashion Awards, där bla. Jourdan Dunn vann priset Model of the Year, Luella Bartley blev Designer of the Year, och Matthew Williamson vann priset Red Carpet Designer of the Year. Fare enough!

Bleached jeans with studs, and a gorgeous girl


Bild lånad från Zanita's blogg
Blekta jeansshorts, med nitar. Kan det bli snyggare? Zanita är en australiensk modell, som dessutom bloggar om sina outfits. En blogg jag rekommenderar!

Matthew - you're a shining star!


Bilden är printad från Blogg.se
Men titta! är det inte mitt inläggBlogg.se's startsida? Vad glad jag blir!

Shobo Shobo + H&M


Bild från Shoboshobo.com
Jag läste nyss på LLC, att H&M har inlett ytterligare ett sammarbete. Denna gången med konstnären, och klädskaparen, Meidi Hercberg (bakom märket Shobo Shobo. Dealen är att han ska stå för motiven på 10 stycken tröjor, som kommer ut i februari 2009. Titta på LLC:s pratstund med honom här.

Exhibition


Vogue UK December 2008 // Unbelievable Fashion // Fotograferat av Nick Knight
Med fantastiska skapelser av bla. Gareth Pugh, Alexander McQueen, Yohji Yamamoto och Hussein Chalayan, modellar två supermodeller (Jourdan Dunn och Lily Donaldson) för Brittiska Vogue. Hela editorialen känns lite som en utställning, och inte som en man sett tidigare. Dessutom är kläderna inte några som man vanligtvis ser någonstans... Fantastiskt är det dock!

Big, square, long necklace

Bilder från Style.com
Något som jag verkligen fastnat för, är de stora halsbanden. Grafiska ska de helst vara också, och kanske lite längre, som i Just Cavalli Höst 2008-kollektionen.

Matthew Williamson + H&M


Bilder från Style.com och Hm.com (fotograferat av Magnus Magnusson)
Efter succén med de andra två sammarbetena (Robetro Cavalli och Comme des Garcons) mellan designer och H&M, kommer ytterligare ett - med Matthew Williamson!
Matthew, som innan var Puccis chefsdesigner, är känd för att använda starka färger, och etniska influenser i sina kollektioner. Spännande!

”Det är en fantastisk möjlighet att få arbeta med H&M och skapa engångskollektionen Matthew Williamson for H&M. Jag gillar att H&M har skapat ett helt nytt fenomen inom modevärlden med sin banbrytande idé att samarbeta med utvalda designers och låta dem skapa begränsade kollektioner. Det är spännande att de kreationer jag skapar för H&M kommer att finnas tillgängliga och förhoppningsvis vara till glädje för så många människor över världen över”, säger Matthew Williamson, som man kunde läsa i pressmeddelandet.

Margareta van den Bosch, kreativ rådgivare på H&M, säger
Matthew Williamson har en kreativitet och ett sätt att arbeta med mönster som han kombinerar på ett helt nytt sätt. På så vis skapas en toppmodern London-look. Plaggen är för den som vill sticka ut, men kläderna kan också bäras mer nonchalant och nedtonat – man kan verkligen skapa sin egen stil. Matthew är dessutom fantastisk på färgsammansättningar. Detta är ett storslaget samarbete för H&M, och det ligger helt i linje med vår idé om vårens och sommarens modebild” .

Läs H&M:s uttalande här.

Hood

Papi's t-shirt, halsband från Åhlens och Ur&Penn, jeans från Cubus, och en gratis hood.
Idag var jag med på två lektioner. Resten av dagen gick åt att sitta på en stol, och glo på elever som argumenterade för saker inom vår kommun. Det blev lite småtråkigt i längden, då de förslagen jag var för, aldrig vann voteringarna. fast, i och för sig, jag fick en munkjacka!

It keeps getting colder and colder


Fotograferat av Anders Kylberg för Perfect magazine
Idag har jag absolut inte haft någon tid för bloggande, förutom nu, under ca 10 minuter. NO-prov på söndag, följt av SO- och spanskaprov nästa vecka. Öh. 
Idag snöade det ännu mer. Ännu ett öh. 

Crazy about fur

Bild från Ru_Glamour
Päls är en väldigt stor trend just nu. Tycker ni också det? Då ska ni veta att det var ännu större i ungefär mitten av 1900-talet. Se här.

Pas de Deux


Fotograferat av Dusan Reljin (agentur), för Vogue Germany December 2008
Ännu en vacker editorial i Vogue Germany December 2008. Är det för att det är det sista numret? Enormt vackert. Prima ballerina, kan man säga. Jag ser, utan att ens titta på texten, att editorialen innehåller en del Rodarte (strumpbyxorna, skorna, klänningen, se första bilden). Jag är mäkta imponerad.

Vogue Germany December 2008

Vogue Germany December 2008, med Julia Stegner av Alexi Lubomirski
Detta är nog ett av de finaste omslagen i år, enligt mig. Inte något sånt här, sånt här eller sånt här, som jag verkligen fått nog av. Temat (flamenco) är så fint med Julia Stegner som modell, och Alexi Lubomirski som fotograf. Att Alexi fotograferar Julia var ju nästan ett självklart val, efter detta underbara omslag. Ge mig mer!


Söndagsläsning


Kom precis hem från en eftermiddag i Malmö. Efter mycket velande, kom jag hem med två tidningar, och ett halsband från Åhlens. Nu blir det pannkakor på matsedeln, och sedan NO-plugg inför provet på fredag.

Sunday morning light


Fotograferat av Sandra Freij för Lula


Fotograferat av Marcus Ohlsson för Velvet

Solen lyser på snön, jag äter krispiga flingor med filmjölk, jag ska ut i kylan och dela ut reklam... Morgonen börjar bra i alla fall...

Chanel Spring 2009 RTW


Miu Miu goes Katie Holmes


Katie Holmes kommer fronta Miu Miu's kampanj 2009. Spännande! Tidigare modeller för Miu Miu-kampanjer har varit bla. Vanessa Paradis (den senaste), Kirsten Dunst och Lindsay Lohan - och de kampanjerna har varit hur snygga som helst. Jag väntar med spänning efter resultatet!

Källa: Veckorevyn.com.























Cover up with roses


Bilder från Lindex.com
Upptäckte för några dagar sedan dessa topparna på Lindex. Perfekt till nyår! En kjol till, och jag skulle lätt kunna bära den svarta under 2008's sista kväll.

Rules by Mary vår/sommar 09

Bilder från Elle.se
Bilderna från Rules by Mary's vår- och sommarkollektion 2009 har kommit ut. Kollektionen är, enligt chefsdesignern Katherine Moore, väldigt 70-talsfeminin, men har samtidigt en ny look.

Jag ser väldigt söta jackor, knalliga färger, blommigt, söta klänningar, och stora clutch-väskor.

Jag kan tycka, även om bilderna är hur fina som helst, att den "nya" looken inte syns. Men det handlar väl om hur man ser på det. 

H&M Vår 2009 - Dam


Bilder lånade av Modefeber
Snälla Caroline visade i ett inlägg pressbilderna från H&M:s vårkollektion 2009. Inte så pjåkigt faktiskt. Maxiklänningar, stickade koftor, stora halsband, zebrarandigt, superfina jackor, och megafina tröjor. Kan det inte vara vår... Nu?

H&M Vår 2009


Bild lånad av Daniel
En av de första pressbilderna på H&M:s vårkollektion 2009. So far so good! Tröjan är ju lite snygg, så det blir nog att jag köper den. Och enligt Daniel, kommer den kosta runt 150 kronor. Perfekt!

Dambilderna har jag ännu inte fått tag på, och väntar spänt på att få se vad H&M nu har kommit på. Men efter att jag sett lite bilder från pressvisningen hos Linn och Modefeber, tror jag att jag inte kommer bli besviken.

Bon apetite


Fotograferat av Anders Kylberg, för Bon.
Kärlek är det finaste som finns. I alla fall på dessa bilderna. Jag gillar att bilderna är krusiga, men ändå inte trashy. Och att det är svart-och-vitt gör det bara möjligt ännu mysigare. Att det inte är överstylat, och att kläderna är väldigt minimalistiska, är något som uppskattas av mig!

Fredagsläsning


Att Pressbyrån ligger ungefär 100 meter från Musikskolan (där jag tar mian gitarrlektioner) kan bara beskrivas med ett ord - perfekt. Där inne värmde jag mina fingrar (ja, det snöade), och dregglade över Vogue-, Harper's Bazaar- och W-tidningar. SOLO och Perfect magazine var dock de som fick bli min fredagsläsning.
Karolina Skande gör sitt sista nummer som moderedaktör på SOLO, och gör det med bravur. Dessutom finns det ett uppslag med ombloggade plagg. Så nu blir det intressant läsning om det, och godis för ögonen i Perfect magazine.

Ha en trevlig fredagskväll!

Patchwork dress


Bild från Acne
Denna klänningen är troligtvis veckans snackis. Linn hyllar den som helt fantastisk. Ja, den är inte så pjåkig enligt mig heller! Lite lappteknik, och massor av blommor... Blommor? Såsom vipp-kjolen, var blommigt också en av de mest hypade sakerna under hela sommaren. Heading back, mån tro?

Puff skirt


Bilder från Style.com, från Miu Miuvårkollektion 2008
Den där vippiga kjolen. Totalt missbrukad under sommaren, inte sant? Men, enkel att göra, och billigare än i affärer, så har är här tips på tre bloggar som skrivitenkla sybeskrivningar (två svenskor, en amerikanska). Sy och njut! 


H&M Top 5 Lilla Svarta


Bild printad från H&M Onlineshop
Den lilla svarta - en evig klassiker. En perfekt nyårsklänning. I år skulle jag vilja bära en av godbitarna i H&M's kampanj Top 5 Lilla Svarta. Att välja blir dock svårt - att hitta en blir dock svårare! I H&M's Onlineshop är det helt slutsåld, tråkigt nog. Påfyllning, någon?

Angelina Jolie on the cover of Harper's Bazaar

Decembernumret 2008
Angelina pryder med en mini-me-pose decembernumret av Harper's Bazaar. Hon ser ju fantastisk ut som vanligt, men lite småtråkigt kanske? Editorialen innehåller en leende Angelina, en stirrande Angelina, och en förförande Angelina. Inget kul med det, faktiskt. Hon ser fantastisk ut, i alla fall.

Iconic


Vogue China December 2008 - Icon
Kate Moss och Maggie Cheung pryder båda omslaget av Vogue China på decembernumret. Fotografen Mario Sorrenti kör på svart och vitt - klassiskt och enkelt. Kate Moss bär på bilden en volangsak från Christian Dior's couture höstkollektion 2008.






I editorialen bär hon bla. en klänning, en annan klänning, och en tröja från Balmain's höstkollektion 2008.

Men trots alla dessa fashionabla kläder från Balmain och Christian Dior Couture, så är detta exakt samma som man sett innan. Jag vill ha mer ansiktsuttryck, mer modellande. Vad tycker ni? Har Kate förlorat stinget?

Paradise City

(KLICKA PÅ BILDEN) Fotograferat av Carter Smith, stylat av Joe Zee, för ELLE US 
Temat är 80-tal, och modellen är Gisele Bündchen. Kan det bli en bättre kombination?

Simone Shailes for Topshop


Bilder från DazedDigital.com, källa: Glamour.se
Senaste nytt för alla Topshopälskare! Topshop har inlett ett nytt designerarbete med Simone Shailes, som är känd för sina lite over the top-kläder, och stickade kreationer. Jag ser verkligen fram emot detta! Frågan är bara: kommer det säljas?






Together, it will make a great outfit


Bilder från Net-a-Porter.com och Topshop.com
Burberry Prorsum visade en fantastisk sommarkollektion under Milan Fashion Week - det inkluderat halsbanden. Speciellt den på bilden. Jag vet inte varför, men jag tycker att gummistövlar ser väldigt fashionabla ut! Dock vågar jag inte använda mina i skolan, både för att de gnisslar så hemskt, utan för att mina inte är så snygga. Öh. Resten kan ni nog lista ut själva- för behöver jag förklara tröjan?

Inspiration from celebrities living in the States


Bilder från Posh24.se och Olsen-fashion
Dessa två ursnygga damer inspirerar mig väldigt mycket. Speciellt Ashley. För att vara en modebloggare, trivs jag bäst i en långärmad, svart tröja, och ett par sköna jeans. Enkelt och snyggt. Och Mena, ja. Hur snygg är inte hon? Trasiga jeans, skor a la Louboutin-remmar (jag har dock inte fått veta var de kommer ifrån), oversizat linne, och ett ursnyggt, fransigt halsband. Glöm inte att kika på hennes diadem i håret! Dags att ta fram?

Tagged

Jag blev utmanad av en Elin E. 

Reglerna: 
Länka till den som taggade dig. 
Skriv 6 oviktiga saker som du gillar. 
Tagga 6 personer. 

1. Pappas tröjor 
2. Clementiner 
3. Ris 
4. Att sitta i trappor 
5. Att ha ordning och reda 
6. Kodning (html, css, javascript osv.) 

Jag utmanar jag Anna, Sara, Karin, Febb, Moa och Katrin.

// Vanligtvis brukar jag inte göra sådana grejer, men jag gjorde ett undantag ;) //

CDFA/Vogue Fashion Fund




Bilder från Style.com
Alexander Wang med Alice Dellal, iförd en av hans skapelser, när Vogue Fashion Awards gick av stapeln. Alexander vann the grand prize - 200 000 dollar, och ett års värt mentorsskap av olika personer inom modeindustrin, i ämnen som PR, produktion och försäljning. Två runner-ups (andraplatsdeltagare) vann 50 000 dollar var, vilket detta år var Sophie Buhai, Lisa Mayock (bakom Vena Cava) och modisten Albertus Swanepoel.

Källa: Style.com

For never was a story of more woe than this of Juliet and her Romeo.














Vogue US December 2008 "Love of a lifetime"
Detta älskar jag. Coco Rocha gör en vacker tolkning av Julia (då editorialen utspelar sig i Verona, med Romeo & Julia). Och klänningarna är... Gudomligt vackra.

Bloglovin

Tack så mycket! Det värmer så otroligt mycket, även om ni "bara" är 3 stycken!

Rodarte vinner Swiss Textile Awards


Bild från Style.com
Rodarte vann Swiss Textile Awards - det schweisiska textilrådets prestigefyllda pris. Syskonen bakom det framgångsrika märket Rodarte tog emot 100 000 Euro, som ska användas till deras framtida kollektioner. Jag säger - grattis systrarna Laure och Kate!
De är så otroligt talangfulla, och det syns verkligen i deras senaste kollektion. Vill-ha-begär - right through.

Källa: Style.com

Zip platforms


Bilder från Net-a-Porter.com och Forever21.com
Jag surfade runt lite på Forever21.com, och upptäckte att de hade ett par skor som var väldigt lika Christian Louboutin's "Rodita zip platforms", fast utan den röda sulan. Ett helt okej budgetalternativ, enligt mig!

Daisy Lowe i Marc by Marc Jacobs-kampanj

Daisy Lowe blir det nya ansiktet utåt för Marc by Marc Jacobs, efter bla. Victoria Beckham, Sofia Coppola och Meg White

Hon kommer också, som de andra jag nämde i förra meningen, bli fotograferad av Juergen Teller för vår-och-sommar-2009-kampanjen. 

Att Marc Jacobs valde henne, kanske inte är det självklaraste valet, enligt vissa. Men när han uttalade sig om hans val, sade han "Jag tycker att hon är bedårande". 
Jag kan faktiskt inte mer än hålla med. Dessutom är hon inte "size zero", vilket är uppfriskande, då man sett en del väldigt smala modeller på sistånde.

Daisy Lowe har mest gjort lite modelljobb i sitt hemland, Storbritannien. Men efter att hon fått erbjudandet, har fler möjligheter dykt upp på andra sidan kontinenten. Hon har kontrakt med så lite som Converse, Diesel, Karen Millen och Agent Provovcateur! Man kan lugnt säga att denna tjejen kommer att ha fullt upp nästa år...

Källa, och bild: Marie Claire



Rolled up chains




Tröja från EastWest, jeans från Cubus, och halsband från Ur&Penn
Jag har haft ont i halsen, och varit förkyld de senaste dagarna, och svenskauppsatsen tog väldigt lång tid. Så jag har varken har orken, och tiden att blogga. Men nu blir det som vanligt igen, hoppas jag. Halsbandet fyndade jag på Ur&Penn's rea, för 50 kronor. Jag föll pladask för kedjorna, precis som jag gjorde när jag såg Givenchy's höstkollektion (2008). What to do, what do to...

Original, with a twist


Bilder från Net-a-Porter.com och Topshop.com

Deer Santa - give me!


Bild från Lindex.com
Denna lilla krabaten har redan blivit bloggad om - jag förstår varför. En liten budgetvariant på Topshop-tröjan, fast med ett rådjur på istället.

Inte helt slut än...






Bilder från H&M's Onlineshop
... Men lite finns det i alla fall! De två första är från H&M Man, och den prickiga skjortan längst ner är från H&M Dam. Allt från H&M's samarbete med Comme des Garcons.

Comme des Garconcs - popular? No, you don't say!


Printad från H&M Onlineshop
H&M's samarbete med Comme des Garconc lades nyligen ut på H&M's onlineshop. Jag såg verkligen fram emot att spana in, och köpa några plagg. Kan man då inte bli sur när man ser denna texten överallt? Nej, just det - det kan man inte :)

BikBok lookbook


Bilder från BikBok.com
Jag har ju tidigare sagt att BikBok rustat upp sig lite. Och detta är ju inte ett undantag. Den senaste lookbooken är helt underbar, med många trender som BikBok tolkat. Se mer av lookbooken på BikBok.com.

Two hearts

Se bilden här (jag valde att inte publicera den, då bilden innehåller nakenhet)

Lydia Hearst pryder omslaget för franska Playboy. Jag gillar att det är lite nostalgiskt. Med solglasögonen á la Ray-Ban, stora halsbandet, och det fluffiga håret.

BikBok spring/summer 09


Bilder från Costume.no
Jag är chockad. Jag menar, BikBok! Kollektionen är helt fantastisk. Jeansen, tröjorna, klänningarna... Nu vet ni vad min garderob kommer att bli proppfylld av...

Lovable

En outfit som jag mer än gärna skulle bära på fest. Klänningen är ju helt fantastisk, med alla former och sådant. 

SJP



Bilder från Ru_Glamour
Sarah Jessica Parker har lanserat en ny serie med parfymer. Jag väntar spänt på en recension...

Square toes a la Balenciaga


Bilder från Jak&Jil
Med peep toe, spetsig tå, och rundad tå är ju skor vi sett innan. Men detta är något nytt (för mig i alla fall)! Dessa kommer från Balenciaga. Jag tror att ajg tycker att dom är snygga - dock tycker jag faktiskt att den platta tån är lite för mycket.

Lind-say-Lohan


Lindsay Lohan på omslag, och i editorial, för Harper's Bazaar decembernumret 2008
Lindsay har haft det lite tufft på sistonde - har inte riktigt fått några stora roller, och personliga problem. Men det känns som att hon börjar komma på fötter igen. Nyligen spelade hon rollen som en gammal skolkompis, som mobbade Betty, i tv-serien Ugly Betty. Inte för att hon var jättebra, men ändå!
Nu är hon på omslaget av tidningen Harper's Bazaar, och jisses! Hon är ju smokin' hot!

Zip zip zip


(Designern står ovan)
Dragkjedjan har missbrukats totalt, alla har det. Men jag kan ju inte låta bli att lé när jag ser halsbanden! Jag menar, hantverket är ju helt fantastiskt! Och armbandet är ju så enkelt, och snyggt. Ja, om jag vore rik...


(Designern står ovan)

Cover your legs


Bilder från Style.com
En stor trend under modeveckorna, var strumpbyxor och leggings - och mönstrade skulle de vara! Jag älskar verkligen mönstrade strumpbyxor, eller som de från A.F Vandevorst vårkollektion - med hål i! 
Jag tänker en enkel, svart, oversizad tröja - med de från Alexander McQueen, eller Threeasfour. Mumma!

I want to feel the heat inside your sweater


Bild från TheSelby.com
Nu har gudmor och morbror kommit, och vi ska snart bege oss till Itali för att fira lillebroderns födelsedag.

Cheek to cheek


Mischa Barton, fotograferad av Gregory Derkenne, för Citizen K International (vinternumret)
Att Mischa är stilsäker vet vi nog alla vid det här laget. Men jag har inte sett henne modella innan. Jag tycker att hon är helt okej. Hon posar inte för mycket, ser avslappnad ut, och... Hennes kindben ;)

H&M/Comme des Garçons




Bilder i H&M pressmeddelande den 8 november 2008
Samarbetet H&M/Comme des Garçons lanseras den 8 november i Tokyo, Harajuku, före alla övriga butiker världen över. På lördag morgon stod tusentals ivriga kunder utanför den nya butiken i Harajuku i Tokyo. Gatorna var fyllda med tusentals ivriga kunder som köade inför premiären. Butiksytan i H&M Harajuku är cirka 1 500 m2 och omfattar fyra plan med dam- och herrkollektioner samt accessoarer för trendmedvetna kunder i Harajuku.
Får man lov att vara avundsjuk?


De första kunderna började köa onsdag eftermiddag - tre dagar före öppningen.

Todays wish


Bilder från Net-a-porter.com, Shock.se, och Acnejeans.se
Den perfekta koftan, de perfekta strumpbyxorna, och de perfekta skorna. 
What else is there to say?
Idag fyller lillebror år, så det blir italienskt på resturang ikväll. Ciao

Patterned tights






Bilder från Mytights.com
Jag är i behov att ett par snygga, mönstrade strumpbyxor. Jag har ju tittat lite på de zebra-randiga strumpbuxorna. Men dessa krossar ju allt motstånd.

Paillette jacket


Bild från Garance Doré

Like a horsie



Bild från Shock.se
Gick in på hemsidan för att kolla om coola strumpbyxor kommit in, och voila! 

Yes, we can


Fotograferat av Larry Fink, för Vanity Fair
Jag är superglad - Barrack Obama är USA:s nästa president. Igår var jag jättepirrig - och jag är inte ens amerikansk! Fast jag tror att jag inte var den enda som påverkades - USA:s val påverkade alla!

I'm not seeing straight




Första bilden visar vad jag hade på mig igår kväll... Lite smått oseriöst. Andra, visar mina fötter... Yup, intressesmurfarna antecknar!
Nu är jag megatrött, och om jag ska orka släpa mig in till duschen imorgon tjugo i sju, så måste jag gå och lägga mig nu. God natt!

Knit creations










Bilder från SandraBacklund.com
Sandra Backlunds kreationer är ju helt och hållet magnifika. Håller ni inte med? Jag menar, hantverket, stickningen, kreativitetet - hon är verkligen one of a kind!
Klicka här för att se tjugohundraåttas vårkollektion (den helt underbar också).

Whyred sale


Bilder från Whyred.se
Ni har väl inte missat Whyred's rea?

It's time to... Party!


Bild printad från H&M Shop
H&M har lanserat en ny partykollektion sådär lagom till både jul- och nyårsafton. Gå in här för att se ett bildspel på alla plagg.
Själv har jag redan hittat lite favoriter! Den här, den här, den här, den här, den här (typ, den snyggaste sjalen jag sett på länge), den här (barnavdelningen) och den här (barnavdelning, finns som störst i strl. 128, typiskt). 

Paris Fashion Week: Hussein Chalayan Spring 2009 RTW




Bilder från Style.com
Jag förstår inte hur jag har kunnat missa denna otroligt begåvade designern. Jag älskar hans kollektion. Jag menar, spana in hantverket!

Beautiful black and white, with some colour as a twist








Jourdan Dunn i editorial, i-D November 2008
i-D lyckas alltid. Jourdan Dunn är helt fabulös i denna editorialen, iförd helt otroligt vackra plagg.

She brought it back


Bild från Jak&Jil
... Och jag som trodde att jeanskjolen var long gone!

Bang!


Leona Lewis i-D December 2008
Leona Lewis pryder decembernumret av i-D. Hon är ju hur snygg som helst i luggen. Dock är jag inte riktigt kompis med sminkningen... Det passar inte hennes hudtyp, enligt mig.
i-D är ju känt för sina "blink-omslag", och de är oftast riktigt snygga, men kan de inget annat? Hrm...

New Monki


Bilder från Monki
Nya plagg från Monki. Jag blev störtförälskad när jag såg vad Monki kommit med. Alltså, egentligen, herre gud! Är inte detta så himla snyggt? Hehe, det är alltså min proffesionella åsikt... Nej, men allvarligt. Siden, asymmetri, blockmönstrat, koftor. Detta gillas!

I just want them so bad


Balmain-lookies från Chicy.se
Yesss... Nu blev jag äntligen nöjd med designen! I och med att jag använder mig av webbläsaren Safari, så fick jag pilla lite extra med att det skulle funka i både IE och Safari. Om du använder Firefox, eller dyl. - säg gärna till om du upptäcker något som inte ser rätt ut! Tack på förhand.

Öh, bilder får mig verkligen att sukta, om möjligt, mer efter Balmain-skorna.

I don't want you, but my heart is telling me otherwise


Bild från TheCobraSnake.com 
The Cobra Snake har blivit lite uttjatat nu bland modebloggare. Men jag dömer dom inte - snacka om inspiration! Bara denna bilden väcker solglasögonglöden till liv igen. Jag vill också ha runda Ray-Bans!

Oversized tank, with high-waisted jeans


linne, gåva. jeans, cubus.
Idag var den första dagen efter lovet. Blöh, säger jag bara. Jag kände mig inte alls på topp. Anyway, det var kul att träffa tant igen. Vi har inte träffats på hela lovet, skandal! Men både tant och jag har varit upptagna med andra saker (jag var hos m&m, och hon satt vid datorn 12 timmar i sträck, haha). Nu blir det mat! Puss

Don't hug me to often, 'cause then the hug will loose it's meaning


Coco Rocha, Numéro/November 2007

Wishes, needs


Kabiri, Lindex, Gina Tricot och H&M
Ett litet inspirationskollage. Kedjor är något som verkligen gett mig vill-ha-begär. Och halsduken, hur mysig ser inte den ut? Tröjan behöver jag inte uttala mig om, för jag tror att ni känner samma sak - mysig.

Mamma, pappa och lillebror ska se på Quantum of Solace snart, men jag stannar hemma. Jag har ju en deckare att skriva (svenska-uppgift i skolan)... Suck!

Oh, so beautiful beautiful.






Fotograferat av Amber Gray, källa

Fierce


Bilder från Elite Model Management

Katarzyna Dolinska. Ja, ni vet - hon som egentligen skulle vunnit America's Next Top Model Cycle 10? Hon har nu börjat modella "på riktigt". Den prestigefulla modellagenturen Elite Model Management har nu signerat den gudomligt vackra Katarzyna. Dessa två bilderna är favoriterna.

Party party


Sandra Freij, lundlund
Igår hade jag inte möjlighet att blogga, då jag hade vääääldigt mycket reklam att sortera (jobbjobbjobb...). Sen åt vi middag med min gudmor, och kom hem halv 12. Så ingen möjlighet att blogga igår, inte! Förmiddagen har jag sorterat (hann inte med allt igår, då vi kom hem från mormor och morfar på eftermiddagen), och eftermiddagen har jag skrikit åt en mus i huset, medans pappa jagat den, och sprungit.
Nu blir det kyckling och pasta. Puss

TOPSHOP CHRISTMAS LOOKBOOK 08


Bilder från Topshop.com, kollage av mig
Jag försökte använda så få bilder som möjligt... Detta är resultatet, hehe. Anyway, jul-lookbooken är här. Jag gillar det! Det finns många olika mönster, material och former att välja mellan. Kedjor, paljetter, skinn, spets, päls och jumpsuit är ju trender som vi sett innan. Ingen dum tolkning av trenderna alls faktiskt.

Freja is a-m-a-z-i-n-g


Bild från The Fashion Spot
Vanligtvis brukar jag skriva lite mer text till bilder. Men måste jag skriva något här, egentligen?

RSS 2.0