<< Tillbaka

Snow

MMS
Fotograferat med mobilkamera precis
Snö, snö, snö. Detta är ju helt otroligt!


I did some cleaning


Gammal bild
Jag var seriöst trött på min gamla design (om man kunde kalla den så), så jag fixade lite. Inget märkvärdigt nu heller, tycker jag, men det är bättre än innan i alla fall. Ni får stå ut med sommarbilden på mig tills imorgon, eftersom att jag är hos mormor och morfar nu, och de har bara gamla bilder på mig (sommarbilden kopierade jag från min gamla blogg). 

Nu blir det mys med jordens gosigaste katt! Ha en bra kväll!

One after another

"H&M ska i samarbete med den tyska designerduon c.neeon ta fram en kollektion limiterade t-shirts, där hela vinsten går till en organisation för hemlösa, rapporterar BlackBook. c.neeon är kända för sina färgglada, geometriska mönster och priset för en t-shirt kommer att ligga runt 250 kr. Tyvärr kommer kollektionen endast att finnas till försäljning i Tyskland, men ett och annat plagg kommer garanterat att hamna på eBay."
- Källa: Chic.se

Detta blir intressant! Tråkigt bara att plaggen inte kommer säljas i Sverige... Men, men. Man får bita i den sura äpplet!

I foresee a new trend coming...


Bilder från Glamour.se
När man trodde att något var helt borta ur modeindustrin, är det då man har som mest fel. Det gäller paljetter också. Paljetter var ju en väldigt stor trend förra året (hösten tror jag), och det blev ganska uttjatat. Men nu känns det lite fint faktiskt. Paljettleggings, paljettröjor och paljettskor är plagg som vi sett nu - och Converse vill ju inte vara sämre. Nu har lite paljettskor lanserats i deras namn. Helt okej faktiskt!
 

I don't want to be in the army


Illustration från Garance Doré

Inspirerat av Balmain, skapad av Garance Doré.

Hello again

MMS

Mormors gamla. Välkomna tillbaka till civilisationen.


Chanel


Bild lånad av Den smarta brunetten

Jag är med och tävlar om en Chanel-väska hos Den smarta brunetten! Vill du också vara med? Klicka här.

Därför ska jag vinna.
Ja, nu ska jag inte skriva om en massa tragiska händelser, för att du ska tycka synd om mig. Nej, nu ska jag berätta varför just jag ska vinna! Men om jag ska vara helt ärlig, så kommer jag inte på något som gör att jag är värd väskan. Jag vill ha den, som många andra. Så ge den hellre till någon som har en riktigt bra anledning! Fast, då jag så himla gärna vill ha den (för, vem vill inte?), så vill jag ändå vara med i tävlingen.

When I grow up...


Bild lånad av Julia Lapin's Flickr
Vanligtvis, när vi ser Dakota Fanning på vita duken, är hon en liten gulleplutt till flicka. Men nu! Damn, alltså! Hon har ju växt upp!
Detta är inte moderelaterat, men jag var ändå tvungen att visa er detta...

You know that girl, with the rusty hair?





Bilder från The Cobra Snake
Denna tjejen är ju med överallt. Jag har ju skrivit om henne innan, så jag var tvungen att kolla upp vem hon var... Surprise, surprise! Modebloggare! Hennes blogg är sjukt bra. Teen Vogue har utnämt henne till Blogger of the moment - yup, så bra är hon.

Backward heel shoes


Bild från Jak&Jil

Man är modig, om man går i Marc Jacobs-skorna.

Balmain backstage


Bild från Frillr.com

Den mest omtalade, och omtyckta kollektionen under Paris Fashion Week (Spring 2009), måste ha varit Balmain. Klänningarna var ursnygga, jeansen var ursnygga, kavajerna var ursnygga - kollektionen gav hela modevärlden cravings. Jag förstår varför.

There's something about that coat


Bild från Garance Doré

Emmanuelle Alt gjorde det igen. Fransiga skor, ursnygg asymmetrisk jacka, naturlig look. Hon är definitivt en av mina stilikoner.

Sensual seduction


                                                 
Bilder från Ru_Glamour, Anne Hathaway i franska Vogue, november 2008

Detta gillar jag! Sensuellt, mjukt och känslosamt. Dock gillar jag inte cigarretten. Bort med den!

In a crowded place


Bild från The Sartorialist

Detta gillar jag! Från huvud till tå. Men säg mig, är skönheten på bilden inte ELLE's modebloggare Ida?

Chanel Spring 2009, backstage


Bild från Chanel-bloggen

New in, fabulous


Bilder från Topshop.com

Lite nya grejer från Topshop, som jag verkligen gillar. Lite sådär Jil Sander-vibbar på klänningen överst, och lite Givenchy-vibbar på skorna (bild från Jak&Jil). Jag gillar speciellt den gråa pyjamasen. Hello! Genious.

A little new

H&M har gjort om lite i sin online-shop. Check it out!

Min drömgoodiebag!

1. XXL CURL POWER - En mascara som ger mycket volym! 
2. Dream Mousse Eyecolour - Jag har ägt en sådan innan, och jag blev väldigt nöjd med resultatet!
3. Vitamin E Moisture Cream - En fuktighetsbevarare som jag definitivt vill ha (en del av Vitamin E-serien)!
4. iPod Nano - Jag, som musikälskare, vill ju såklart maximera den musikaliska upplevelsen med en iPod!
5. Natasha Bedingfield - Pocket full of Sunshine (2008) - I iPoden, vill jag njuta av Natasha's underbara röst, och missbruka favoritlåten Soulmate.
6. Vogue UK November 2008 - Ja, att äga ett nummer av den tidningen vore ju... Så himla coolt!
7. Som jag vill vara av Katarina von Bredow - Denna boken har jag läst en gång, och jag vill läsa den en gång till. Och om, och om igen.
8. Ahlgrens bilar - Jordens godaste godis. Vad mer behöver jag säga?
9. HTC Touch Pro - Snygg, elegant, funkionell - perfekt för mobilbloggande!
10. Today I'm Wearing This-tröja - Denna tröja är ju hur snygg som helst! Lite sådär lagom oversizad. Ochså är den ju gjort av Anna också ;)

Jag tävlar hos Anna, om en bag med hennes illustration på! Här kan du också tävla.

Vinnaren av tävlingen...



Dior-tävlingen avslutad

Pga. att jag har mycket att stå i under hela dagen, så har jag bestämt mig för att avsluta den på förmiddagen (istället för på kvällen). Vinnaren presenteras snart.

The rebel has an ass-kicking sense of style


Harper's Bazaar UK november 2008. Fotograferat av Alexei Hay

Detta gillar jag väldigt mycket! Lite sådär grunge över hela editorialen. Jag menar - checka in pojkväns-jeansen! Det är liksom lagom. Inte ovårdat - inte prydligt. Lagom, fast helt gudomligt snyggt!

With a twist of Alexander Wang


Bild från Garance Doré

Ännu en illustration, gjord av Garance Doré. En av de bästa illustratörerna som finns, enligt mig. Inspirerat av Balenciaga, och Alexander Wang.

Eye of the tiger


Bilder från Topshop.com
Några bilder från Kate Moss-kollektionen för Topshop har kommit ut. Der ser helt okej ut, enligt mig.

Blades


Bild från Jak&Jil

Oh, herre gud. Det är ju Chloé-skorna! De är så himla snygga, så att man nästan dör. Jag älskar hur kreativa de ser ut!

Today, this keeps me going






Bilder från Modefeber, Kingdom of style och Jak&Jil

Dagens inspiration. Vad mer kan jag säga? Jag hinner inte skriva så mycket nu, då jag bloggar från skolan.

They were all dressed up for Paris Fashion Week


Bilder från Jak&Jil

Claire Dhelens, Barbara Martelo och Emmanuelle Allt - alla bär Balmain. Heeeeeelt fantastiskt! Titta också på Emmanuelle Allt's zebra-linne. Två ord - ge mig.

Like a sheep around your sholders


Bild från Fashion Toast

En sådan vill jag ha. Mysig, ullig och mjuk. Anna Kubel har också en ullsak, fast kortärmad. Lite deprimerande, att jag inte har en... Fake of course!

You know that vest


Illustration av Garance Doré

It's just as simple as it looks


Bild lånad från Le Fashion

Vanessa Paradis på omslaget av Vogue Paris, novembernumret 2008.
Jag älskar detta! Det är kraftfullt, kaxigt och jag älskar enkelheten!

Oh give me


Bild från StockholmStreetstyle
Det är skorna jag bloggade om tidigare! Uh, de är så snygga... H&M står bakom miraklet.

Favourites: Milan & Paris Fashion Week


Bilder från Style.com
Favoriterna från Milan och Paris Fashion Week. Men, jag har inte sett alla kollektionerna under Milan Fashion Week, så jag har kanske missat några bra där.

Models off-duty


Modellerna Lily Donaldson och Angela Lindvall, helt fantastiskt snygga som vanligt. Bild från Jak&Jil.

Phu! Nu har jag precis plågat mig igenom minst en timmes boxning med papi! Det var för första gången, så det var riktigt jobbigt! Men kul var det. Jag vill boxas mer!

Yes, you are


Bild från Tshirtstore.se

Erin Wasson with Alexander Wang


Bild från The Fashion Spot

Ännu ett zebra-plagg. Herregud, vad deprimerad jag blir...

I'm more green than you


Bilder från FlyJane.net.
Den Gröna trenden fortsätter. Nu hakar webshopen FlyJane.net på, och de gör det bra! Hur söta är inte dessa väskorna?

These boots were made for walking



Bilder från respektive sidor, Balmain-bilder från Net-a-porter.com
Kängor finns överallt nu. Dessa är de som ger mig seriösa cravings. 

Young


Sasha Pivovarova for Another Magazine

Denna tjejen är f-a-n-t-a-s-t-i-s-k. Hon kan praktiskt taget göra ingenting, och ändå leverera. Love her.

Yesyesyes

Jag hittade dessa snygga skorna på H&M igår. Ge mig dom, liksom.

Stranger in a Strange Land


Carmen Kass i en editorial, fotograferad av Yelena Yemchuk, för Vogue Nippon.

Carmen Kass är verkligen en duktig modell, och hon gör mig absolut inte besviken i denna editorialen. Jag älskar hur allt är uppbyggt, klänningarna och skönheten. Editorialen heter Stranger in a Strange Land.

Light house

 
Fotograferade av Christian Coinbergh

Jag älskar konstiga bilder. När du verkligen inte har en aning om vad fotografen vill säga med bilderna. Det gör dom väldigt unika.

Vinn mascara från Dior!


Nu har jag bestämt mig - jag ska lotta ut den. Jag talar om Dior Iconic Mascara såklart!

Så här gör du om du vill delta i utlottningen:
1. Om du har blogg, skriver du en kommentar i kommentarsfältet (glöm inte din mailadress). Om du länkar till tävlingen, och använder bilden ovan i inlägget, blir din vinstchans dubbelt så stor.
2. Om du inte har en blogg, skriver du en kommentar i kommentarsfältet (glöm inte din mailadress). Om du tipsar om tävlingen för 5 vänner, och de deltar (be dom skriva att du tipsat dom) - blir din vinstchans dubbelt så stor.

Tävlingen avslutas den 26 oktober. AVSLUTAD! 

Big?


Mitt nya halsband, från Ur&Penn. 

Jag fick lite cravings efter att ha sett Marni's vårkollektion.

Knit


Bilder från Rodarte.net

Herregud vad jag gillar detta! Bilderna är från fittingen av Rodarte Spring 2009 Ready-To-Wear. Glöm inte att titta på strumpbyxorna. Är de grymma, eller är de grymma?

What a doll

First pic: I am wearing a cute doll-thingy from VILA, and a pair of leggings (with zippers) from Gina Tricot. Second pic: Tank top from Weekday, and a pair of jeans from Crocker.

Idag var jag och en väninna och shoppade i Malmö. Köpte tröjan från Weekday, ett linne från H&M, och ett halsband från Ur&Penn. Tröjan kostade faktiskt 3,5 gånger mer än linnet och halsbandet - tillsammans! Men det var värt det.

Outfitsen på bilden var de som jag velade mellan idag - men det slutade med att jag inte bar någon av dom...

Change of domain

God morgon.
Igår testade jag på bloggdomänen Tumblr, bara för att se hur det är. Jag älskar det. Bloggandet är mycket enklare än här, stilmallarna (de grundliga) är mycket snyggare. 
Men jag får se om jag byter helt och hållet. Just nu bloggar jag på båda (denna på svenska, den andra på engelska). Check it out if you like

Nu ska jag åka in och shoppa med min väninna!

Prima ballerina


Photagraphed by Tim Walker

Jag älskar när fotografer fotar editorials med ballerina-tema. Mystiken, mjukheten, och oskyldigheten. Ja, jag vet inte. Men en sak vet jag - jag älskar det.

Peace, love and rock'n'roll


Bild lånad av Josephine via DinStil

Inspiration så det ryker om det.

Last season


Bild från Marni.com - Marni Sculpture Bag

I get cravings from Topshop


Bilder från Topshop.com

Lite nytt hos Topshop. Pälsminin är ju bara för söt!

Blog Awards


Kollage av mig, bilder från Topshop.com och Net-a-porter.com

Om jag vore en känd modebloggerska, och var rik, skulle jag se ut så här på VR Blog Awards. Skulle det funka, mån tro?

Fredagsmys


Bilder tagna av mig

Cyklade om Pressbyrån, på väg hem från gitarren. Då fick man en tidning på köpet, när man köpte en tidsskrift. SOLO och ELLE var de som jag köpte - Vogue Russia (tror jag...) och ELLE US är de som jag fick till! Så nu sitter jag här och inspireras som aldrig förr.


Glöm inte nu att köpa SOLO! Karolina Skande är ju den nya moderedaktören!

Silicon hearts


Bild lånad av Lotta

Jag är med och tävlar om bakformar hos Lotta! Vill du också tävla? Gå in här.

With flowers in the back


Fotograf Camilla Åkrans för Número

Sitter här och tycker synd om mig själv. Jag vill också vara på VR Blog Awards! Hoppas att dom hade det tråkigt... ;)

Iconic






Bilderna är tagna av mig

Mascaran kom idag. Vet fortfarande inte riktigt vad jags ka göra med den. Jag använder ju inte smink, så jag tror inte att den kommer att användas. Mamma verkade vilja ha den... Men jag har ju också tänkt på om jag ska lotta ut den i bloggen. Skulle ni vilja det?

L.A Fashion Week: Lauren Conrad


Bild från Sofis mode

MTV-stjärnan Lauren Conrad (från tv-serien The Hills), debuterade i år som designer. Hennes senaste kollektion visades på Los Angeles Fashion Week. I kollektionen ser man mest basplagg. Lite tråkigt, faktiskt.


Céline


Illustration: Garance Doré, men Céline-skor.

Idag har jag suttit på elevrådsmöte i 1 timme, biblioteksråd i 2 timmar, och på fotografering i 20 sekunder. Jag hann med 3,5 lektioner idag. Öhh... Och tydligen missade jag en del viktiga saker... Blöh.

Doll face




Photographed by Sandra Freij

Sötaste modellen ever. Nu blir det skola!

Miss Dior Chérie


Bilder från The Fashion Spot

Nya Miss Dior Chérie heter Maryana Linchuk, och hon är jättevacker. Det är bilderna också. Men, är det bara jag som ser likheten mellan den andra bilden, och denna? Hrm...

Shoes and dogs


Photographed by Raymond Meier for Vogue (not sure what issue, or wich country).

Det här är nog den sötaste editorialen jag sett på länge. Jag menar, hur sött är inte detta?

I am patriot


Bild från The Fashion Spot

Agyness Deyn på omslaget av Vogue China, novembernumret 2008, iförd denna kreation från Alexander McQueen. 
Omslaget är lite... Ja, det känns som att jag sett det förut. Agyness ser nästan likadan ut på alla omslag. Den öppna munnen, händerna på midjan, rockiga håret. Lite småtråkigt, faktiskt. Men om man bortser från att det inte finns någon variation alls på omslag som hon är med på, kickar detta ass.

I want one so bad


Bild från Therre.blogg.se, med bilder från Personligalmanacka.se

Jag är med och tävlar om en personlig almanacka från Personligalmanacka.se hos Therre.blogg.se. Hoppas att jag vinner! Du kan tävla här.

Lara Stone thinks she's hot


Bild från i-D magazine

I-D är känt för att ha lite udda omslag, därmed detta. Det liknar absolut inte något som man ser på ELLE's, eller Vogue's omslag. Men det är inte dåligt för det. Jag gillar enkelheten, gluggen och ögonen.

Like a mix of heads


Illustration: Catriel Martinez

En av mina favoritillustratörer just nu. Han gör så himla söta saker.

Dagen har varit... Ja, helt okej. Fick MVG på min skulptur på bilden, lokal-, inrikes- och utrikestidningsartikel-föredraget (phu!) gick superbra, min spanskalärare hjälpte mig under provet (!), och jag ska antagligen få börja dela ut reklam för SDR. 
Nu ska jag ut också spring 7,7 kilometer. I regnet. Blöh. Puss.

Polkadots






Bilder från Fashionologie

Erin Wasson i en editorial för Vogue Nippon i förd kläder från H&M's kollektion, i samarbete med Comme de Garcons.

SALE


Bilder från H&M.com

H&M har lite rea. Tänker nog spana in pälsmössan från H&M Herr lite närmare...

A white ELLE Sweden


Omslag från Elle.se

Imorse läste jag en artikel som verkligen upprörde mig - mångfalden i modellyrket i Sverige. Jag räknade antalet svarta som prytt ELLE's omslag, och om Jennifer Lopez räknas in i den kategorin, är det bara tre - i ELLE's historia! Detta är skandal! Var är mångfalden?

She wears Margiela so well


Bild från Thats Chic

Perfektion.

Checked



Hela outfiten är väldigt genomtänkt. Lite blandning av gammalt och nytt. Ge mig kjolen.





No more than one issue


Bild från glamour.se

Viktoria Silvstedt tar över GLAMOUR! Waaaaaah! Ja, i alla fall för ett nummer. Detta blir spännande...

Harlequin


Bild från Weekday

Jag älskar Weekday. Ännu mer efter att ha sett denna. Jag bara älskar den! Denna ska köpas på lördag, definitivt! Jag såg den för första gånger här (btw, fantastisk blogg).

Baby blues


Bild från MissGreta.se

Volanger håller i sig. Fast detta är inte är inte volanger som vi vanligtvis ser. Lite som barnkjolsvolanger som man kan köpa på ex. H&M. Fast detta är snyggt! Den kommer från Line of Oslo, och går att köpa här.

I just got to buy it


October issue, ELLE Sweden

Detta numret, som alla andra, måste jag köpa. Misstänker att det skrivits lite om Luella's a/w-08-kollektion (syftar på texten längst ner, "Gulliga häxor"). Omslaget är ju väldigt fint det också. Hade bara önskad att omslaget var lite mer "händelserikt". Klänningen från Acne bär Mini upp helt fantastiskt.

The new sexy


Bild från Elle UK

Karolina Kurkova pryder Elle UK, novembernumret 2008. Jag älskar enkelheten, kontrasten, och henne.

Like a deja-vû








Sandra Freij
Hela fota-på-åkern-grejen är lite uttjatad nu, men Sandra Freij gör det på ett väldigt fint sätt. Kolla också in strumpbyxorna. Ge mig?

Ripped jeans is ON FIRE!


Bild från Jak&Jil

Vanligtvis vill jag ha hela jeans, och slänger de som har hål. Men, efter att ha inspirerats av så många människor som bär sändriga jeans, så har jag faktiskt börjat att gilla det. Ganska mycket. Jag ska kanske till och med ska riva sönder mina Crocker-jeans. Ja, det ska jag. Om mamma tillåter det alltså.

Oh, I wish it was summer again







Ur modereportaget i Glamour Augusti 2008

Glamour är absolut en av mina favorittidningar. De får alltid till det på modereportaget. De får också mig att längta tillbaka till sommaren. Och barbent. Men under hösten, får man en ursäkt till att bära riktigt mysiga, stickade tröjor. Och det är ju inte så dåligt, det heller.

Amazing, give me that

Bild från Face Hunter

I måndags sprang jag 4,1 kilometer, i onsdags sprang jag 1 mil, i fredags gick jag 4 kilometer (och småsprang halva vägen), i går gick jag och mamma 7,7 kilometer. Och idag är det inte sämre! 1 mil har jag, mamma och pappa planerat att gå, i skogen. Nus ka det brännas fett! Puss!

Paris Fashion Week 2009: Summary


Bilden från style.com och Vogue

Look at her, isn't she amazing?


Bild lånad från Signe
Jag blir inte klok på denna kvinna. Hur blir hon så bra på bild? Checka in solglasögonen, det hade varit något va?

There's a fine line between cheap and expensive


Bilder från Net-a-Porter, Monki och Topshop
Gud, vad mycket snyggt det finns här i världen. Velour-tightsen från Monki må vara väldigt uttjatat vid det här laget, men hur snygga är de inte? Hittade också denna ursnygga väska, från Topshop. Mums, säger jag bara. Miu Miu gör ju så mycket snyggt - denna inräknad!

White-horsie-with-black-stripes




Bilder från The Sartorialist

Där är zebra igen! Nu blir jag bara mer deprimerad...

I want black lashes


Bild från Kaboodle.com

Fick nyss ett mail från tidningen Cosmopolitan - jag hade tydligen vunnit en Iconic Mascara från Dior! Nu använder jag inte smink, så jag kanske lottar ut den på bloggen. Eller, om intresset inte är så stort, ger jag bort den i födelsedagspresent till vänner. Puss!

You make me want your cheek bones


Bild från Garance doré

Det här är absolut inte min dag. Cyklade med en lindrig punka imorse. Skulle till frisören i eftermiddags - det fanns ingen luft kvar alls. Fick gåspringa 2 kilometer. Kom lite för sent. Frisören sade då att hon höll på med en annan kund just då, och det skulle ta lite tid. Jahap, väntade i 5 minuter, 10 minuter, 20 minuter och 30 minuter. Fem över halv tre satte jag mig på stolen - 30 minuter senare än vad jag egentligen skulle klippa mig. Öh. Nu hoppas jag att vännerna kan uppmuntra mig! Jag ska nämligen bjuda på middag, och sedan blir det Idol! Mysigt, mysigt... Ha en trevlig kväll!

Vogue UK November 2008 Issue


Bild från Vogue.co.uk

Jourdan Dunn, Eden Clark och Rosie Huntington-Whiteley pryder Vogue UK's omslag för november. Om jag ska säga var jag tycker, så är detta ett mycket tråkigt omslag.

One can drem...?


Orginalbild lånad av Carolina

Jag vill också träffa Lou Doillon och vara avis på hennes kavaj. Och äga en sådan ursnygg clutch från Acne. Mummy, why can't I?

Today, I want to wear this


Bilder från Nelly.com och Lindex

Att Anna Larsson var en superduktig illustratör, vet vi sedan länge. Och länge har man suktat efter en tröja, eller ett linne med hennes konst på. Nu lanserar hon stort! Hennes märke Avanna har börjat säljas på Nelly.com! Med Amanda Berg som modell, har 14 plagg lagts ut på hemsidan - och är redo att köpas! Wihoo! En annan illustration har också fått pryda ett plagg, i Annas namn, nämligen för Lindex (för The Pink Collektion, till förmån av bröstcancer)! Hur stor är inte det? Megastort. Grattis Anna!

Alice McCall for Topshop


Bilder från Topshop.com

Topshop har påbörjat ännu ett samarbete. Denna gången med designern Alice McCall. De fyra första plaggen släpptes nyligen på topshop.com. Plaggen är väldigt asymmetriska, och mönstrena är underbara. Pasteller, och enarmat är trender vi sett under Paris Fashion Week. Me like!

That striped jacket made me dream a bit


Bild från Jak&Jil

Hoppsan, nu blev man kär. Leopardmönster har man ju sett innan, men zebramönster? Det anade jag aldrig! Snyggt är det i alla fall. Topshop? Dags att göra en lookie?

I can see your bum through that hole!


Bild från Icanteachyouhowtodoit.com

Topshop-jeans i all ära - nu vill jag ha håliga jeans!

Obama for president


Bild från Style.com
Barrack Obama är redan en vinnare för Sonia Rykiel...

Asymmetry


Bilder från Topshop.com och Monkigirl.se

På sistånde, har jag märkt en anan struktur på nederdelen av tröjor. Jag älskar det. Två snygga tröjor med sådan asymmetri, finns på Topshop och Monki. Topshop-tröjan har testats i butik, av mig, och ska nog köpas inom en snar framtid!

At the beaches of bahamas, by the sunset, and at the hotel room






Bilder: Brentter.com

Louis Vuitton har startat en ny kampanj, Core Values, där kändisar som Keith Richards, Sean Connery och Sofia Coppola är med i. Kampanjen är till förmån av Klimatprojektet, som skapats av Al Gore.  
Fotografen är Annie Leibovitz.

Teen Vogue: Young Hollywood

Varje år anordna Teen Vogue Young Hollywood-galan, och dessa är de vars klädsel jag hissar, och dissar!

Ine for Monki

Ursäkta kvaliten på bilden, men mobilkameran var det enda som jag hade till hands - och den suger apa.

Var inne på Monki i onsdags, efter orienteringen. Då hittade jag denna urläckra västen. Svart. Skinnjacksmodell. No arms. Hetthetthett... Dock gick den på 600 kronor. Fast tydligen så är den en del av ett samarbete, men Ine, om jag kommer ihåg rätt.

Someone just wrote all over them


Bilder: Branten.com, respektive Topshop.com

Länge har man dreglat över Burfitt's urläckra tröjor. Men inte mer än så, inte för mig i alla fall. De går ju på en tusenlapp - styck. Nu hittade jag en liknande på Topshop. Ack, så glad jag blev! Jag testade faktiskt tröjan i butik, och modellen var ursnygg (bilden gör inte tröjan rättvisa). Ett helt okej budgetalternativ faktiskt.

Woooow... That is one pair of awesome shoes!


Style Slicker

Weekday

 
Bild Weekday

Denna urläckra godingen följde med mig hem igår. Lite sådär bustier över den. Från Weekday, för 250 riksdaler.

I wish I was a bird, so I could touch the sea with my wings






Photografed by Matthew Brooks for Elle US 
Inspirationen är typ, död, så det får bli några helt underbara bilder från Elle US.

Idag var det orientering. Hur gick det? Jag säger bara tre bokstäver - M V G! Gud vad glad jag är! Vi klarade alla fyra banor, och vi sprang till och med snabbare än idrottsroboten i vår klass. Hehe, vilken merit, va! Sammanlagt är det typ 1 mil. Nu ska jag shoppa. Undrar om jag kommer kunna stå upp. Puss!

New

Superduktiga Emma har fixat min design! Jag är supernöjd!

Nu måste jag skynda! Skola om en halvtimme :S

Paris Fashion Week: Louis Vuitton Spring 2009 Ready-To-Wear


Bilder: style.com
Detta blev jag inte besviken på heller! Spetsiga axlar. Fina kjolar. Fina jackor. Fransar. Fina färger.

Paris Fashion Week: Miu Miu Spring 2009 Ready-To-Wear


Bilder: style.com

Miu Miu var nog den kollektion som jag såg fram emot. Och som jag blev besviken.
Ett historiskt tema (som man bla. annat kunde se som tryck på många av klänningarna) var det som Miu Miu strävade efter.

Paris Fashion Week: Lanvin Spring 2009 Ready-To-Wear


Bilder: style.com

Imorse, när jag kollade igenom Lanvins kollektion, var jag väldigt besviken. Fast, i och för sig, så kollade jag bara i början. Egentligen är den inte så dålig. Helt okej faktiskt. Dessutom - hur grymma är inte skorna egentligen?


Theres no time for the late ones

Nu har jag spenderat halva morgonen vid datorn, och nu ska jag till en kompis och plugga. Så nu har jag bråttom! 
Jag kollade in Lanvin, Miu Miu och Louis Vuittons kollektioner - men det var inget som jag speciellt gillade. Så himla besviken. Speciellt på Lanvin och Miu Miu.

Bilder kommer sen!
Puss.

She can be cool without anything to grap with


garance doré Detta gillar jag. Skinnpaj, utan ärmar.

And she was wrapped up in some kind of shit



Kvällen får avslutas med två bilder på min nya favoritmodell Cato Van Ee. God natt.

Reklam - okej?

Jag har en fråga, och snälla rara, svara vad ni tycker. Och varför.
Tycker ni att det är okej att ha reklam på sin blogg? 

Stylish as ever


am-lul
Sitter här och är avundsjuk på hennes mössa, och hennes tröja, och hennes kjol, och hennes strumpor, och hennes skor. Och hennes ansikte såklart. God natt!

And all those colours


Yanick Déry

Spanade in två plagg på Topshop. Tog ut mycket pengar. Köpte inget. Släpar omkring på en förmögenhet.
Snart yoga.

The search for the perfect shoe


Bild: pikepine.com

On her way to the laundry


edouard plongeon

Paris Fashion Week: Collette Dinnigan Spring 2009 Ready-To-Wear


Bilder: style.com

Tack, Collette Dinnigan, nu blev min dag mycket bättre efter fiasko-kollektionen.
Dock var jag inte imponerad av hela kollektionen. Den var lite för tråkig. Dock är ju dessa klänningarna de finaste som finns.

Paris Fashion Week: Hermés Spring 2009 Ready-To-Wear


Bilder: style.com

Mina damer och herrar... Jag ger er... Den sämsta kollektionen under Paris Fashion Week!
Nej, allvarligt. Detta är urfult. Hela kollektionen luktar wannabe-cowboy. Skärp dig, Jean Paul Gaultier. Jag skiter i om någon känd modebloggerska skriver att hon älskar kollektionen, jag hatar den. Punkt slut.

Paris Fashion Week: Chloé Spring 2009 Ready-To-Wear


Bilder: style.com
Ganska söta plagg. Byxdress. Vågigt. Haremsbyxor. Magtröja.
Dock så blev jag besviken. Väldigt. Chloé är ett av mina absoluta favoritmärken, och detta var absolut inte vad jag hade väntat mig. Lite för sött. 


She got sick of it

"High heels were invented by a woman who had been kissed on the forehead"
- Christopher Morley

Hehe, you gotta love him.

Interested?

Jag har precis fotat lite bilder (ej moderelaterade). Skulle ni vara intresserade att se lite makro-bilder, eller skulle det förstöra min "image"?

Btw, tack för alla kommentarer igår! Det värmer så otroligt mycket! Puss.

Hurting all over

Nu har jag spelat gitarr som en galning igår och idag, och nu ser jag resultatet - blåsor! Speciellt på tummen (som jag spelade med). Fy fan, vad ont det gör.

Nu ska jag snart åka till gudmor, och fira hennes födelsedag. Puss.

Fashion Weeks favourites









Bilder: elle.com

Model style


Bild: elle.se

Chanel Iman utanför Christian Lacroix visning under Paris Fashion Week.

Pause

Jag måste ju tipsa om nya pause-se! En make-over har gjorts, och en drös med nya bloggare har börjat där. Nu kan du bla. läsa Linn Gustafsson, och Karoline Anderssons modebloggar! 

Kika in, vettja!

Paris Fashion Week: Valentino Spring 2009 Ready-To-Wear


Bilder: style.com

Kugghjul (?). Rep. Spets. Flow. Fina Detaljer. Älskaälskaälska.

Paris Fashion Week: Rue du Mail Spring 2009 Ready-To-Wear


Bilder: style.com
Detta gillar jag! Så otroligt kreativt och vackert. Mönstrena är otroligt fina de också. Jag gillar också variationen i kollektionen.

Paris Fashion Week: Requiem Spring 2009 Ready-To-Wear


Bilder: style.com

Många söta plagg, men kollektionen är lite småtråkig i längden. Det känns som att jag sett detta förutom. Dock gillar jag strukturerna, och jag skulle lätt kunna bära en av klänningarna på bilden!

Paris Fashion Week: Alexander McQueen Spring 2009 Ready-To-Wear


Bilder: style.com

Till skillnad från många andra kollektioner, förstår jag den inte riktigt. Vissa plagg (som de på bilden) fattade jag tycke för, men resten - err... Men dessa gillar jag. De tydliga sömmarna, de ursnygga skorna, sliskiga skorna, korsett och flow.


Paris Fashion Week: Chanel Spring 2009 Ready-To-Wear


bilder: vogue

Gammelengelsk. Stora smycken.Stickat. Elsa sylvan. Vackra långklänningar.Succes!


This is my last goodbye

... For tonight.
Nu blir det italienskt med mamsen, och sen Idol. 
Hoppas stenhårt på Alice, Loulou och Lars. Puss!

I love bubbles


Photographer: Ali Scarpulla

Comme des Garçons for H&M


Bilder: Glamour.se
Plaggen från H&M's samarbete med Comme des Garçons har publicerats. En del av plaggen är jag helt nerkärad i, och vissa - wtf? Typ, avskurna kjolar och sådant... Ett stort frågetecken runt många av plaggen. Mina faoritplagg so far, är jackan med dragkjedja, och "pöse"-byxan. Ge mig!

A girl with art on her belly

Tröja från H&M och jeans från Flash.

Rörde lite på huvudet... Sprang omkring i ett par jeans från Cubus halva dagen, bytte när jag kom hem. Dessa är skönare. Jeansen var först tänk som översizade, men jag har växt i dom. Nu är dom bara fula på mig.

Accessories from Asos


bilder: asos.com

Jag är inte inne på Asos så mycket, då jag ändå inte kommer att köpat något därifrån. Men idag tog jag mig lite tid att göra det. Dås nubblade jag över dessa ting. Mums, säger jag bara.

Paris Fashion Week: Viktor & Rolf Spring 2009 Ready-To-Wear


bilder: style.com

Jag undrar något - varför gick bara en modell deras visning? Jag tror att väldigt många väldigt gärna skulle velat gå Viktor & Rolf's fabulösa visning, men de höll sig till en modell antar jag... Anyway, kreativt värre. Och det gillas.

Paris Fashion Week: Celine Spring 2009 Ready-To-Wear


bilder: style.com
Ännu en kollektion som jag älskar. Inlindat. Tighta byxor. Jackor. Fjädrar. Flow. Dock gillar jag inte... Ja, jag antar att ni kan tänka ut det själva...
Skorna är grymma. Riktigt grymma.

And smoke came out of the vulcano


adriana petit

Nu ska jag spela gitarr i tills jag dör, för jag har lärt mig något kul. Ja, efter att jag har skrivit lite fler inlägg...

Paris Fashion Week: Haider Ackermann Spring 2009 Ready-To-Wear


bilder: style.com

Mycket lager på lager, transparent och slappt. Lite så där trasigt över kollektionen. Men också hela (hehe) plagg, med mycket flow. Det gillar jag.

Cold blooded

 
foto: harley weir

Idag har man haft tre lektioner. En där hälften av klassen fick utskällning för att de inte gjort läxan, en där alla bara satt och läste - tyst, och en där jag inte fattade någonting. Sen hade vi också ett möte med vår socionom, jag och tjejerna i klassen. Riktigt trevligt faktiskt. Vi spelade spel, konstigt nog. Typ, ett mer självkänsla-spel.
Nu blir det gitarr i 1200 sekunder. Do the maths your self. Puss.

todayiwanttolooklikethis

här vill jag se ut. Nu.

Paris Fashion Week: Jasmine Di Milo Spring 2009 Ready-To-Wear


bilder: style.com

Jasmine Al Fayed är geniet bakom denna underbara kollektion. Hon är också dottern till Mohammed Al Feyed, som är ägaren av Harrods. Lite fakta bara...
Kollektionen är ju helt fantastisk, det kan jag konstantera. Rödtottar överallt. Jag älskar.

Paris Fashion Week: Karl Lagerfeld Summer 2009 Ready-To-Wear


bilder: vogue

Vad mycket bra jag ser idag! Denna kollektionen verkligen blåste av mig stolen. Avskalat och enkelt. Mycket vackert.


Paris Fashion Week: Sonia Rykiel Summer 2009 Ready-To-Wear - 40 years in fashion


bilder: vogue

Helt fantastiskt. Vilken rolig kollektion! Och vad roligt modevisningen måste ha varit för båda publiken, och modellerna! Hela kollektionen är väldigt påhittig, kul och tjejig. Jag gillar att Sonia har designat lite "ego-kläder" (se They want to be like Sonia). Go Sonia! 

40 years in fashion - gongrats Sonia!

Nu har jag tittat igenom 121 bilder från Sonia Rykiels sommarvisning under Paris Fashion Week. Anledningen till så många plagg är nog eftersom att hon firar sin 40 årsdag inom modet! Grattis!

Paris Fashion Week: Yves Saint Laurent Summer 2009 Ready-To-Wear


bilder: style.com och vogue
Åh, vad fint detta är. Rena linjer, sjuuuukt snygga skor, stilrent och fina former.


Paris Fashion Week: Stella McCartney Summer 2009


bilder: vogue

En av de starkaste kollektionerna hittils. Léenden. Satin. Bomberjacket. Raka linjer. Androgynt. Me lajki!

P!nk details








garance doré

Paris Fashion Week: Christian Lacroix Summer 2009


Bilder: vogue
Detta älskar jag. Kreativt. Matador. Blommor. Flow. Vofflat. Fotsmycken. En av mina favoriter.
 

I want to be a read head and have gorgeous green eyes


vogue backstage at Christian Lacroix

Shoe porn


bilder: vogue

Jag älskar Carolina, och hennes kreativitet. Hon har infört shoe porn. Gosh, vad jag älskar det ordet.
 Skorna från Givenchys visning, är shoe porn för mig.

Paris Fashion Week: Givemchy Summer 2009 Ready-To-Wear


bilder: vogue

Fint hantverk. Påhittigt. Skinn mixat med denim. Flow. Detta gillar jag. Hamnar dom inte i topp tre över favoritkollektioner under Paris Fashion Week.

Note to self

NOTE TO SELF:  Blog about Givency's summer collection.

The girl with the rusty hair, and the ice cold eyes


garance doré
Så vill jag se ut. Rött hår. Iskalla ögon. Mysig sjal. Höstinspiration så det skriker om det.
Nu har jag precis städat hela köket. Pust! Innan det har jag plågat mig igenom orienteringen (med avskyvärt mycket löpning), med mensvärk och ryggont. Blö. 
Nu ska jag i alla fall göra spanska-, SO-, NO-, svenska-, engelska- och matteläxa. Sen blir det lillebroderns teater. 
Får se om jag orkar titta på Heroes ikväll. 

Puss.

Paris Fashion Week: Giorgio Armani s/s 2009 Ready-To-Wear


































bilder: elle

Hehe, detta blev ett långt inlägg... Men jag använder Mac:en, och där har vi inget bildhanteringsprogram. Dessutom fanns det så mycket fint!
Detta gillar jag. Feminimt. Flow. Armani, you rule!

Paris Fashion Week: Isabel Marant Summer 2009 Ready-To-Wear
















bilder: vogue
Gud, vad mycket snyggt! Detta gillas jag skarpt. Dock skulle jag inte betala tusentals kronor för att bära ett av plagget. Topshop-pris vore mer passande. Så "designer-chic" är det inte...

Paris Fashion Week: Charachel Summer 2009 Ready-To-Wear














bilder: vogue

Gullig kollektion. Dock lite småtråkig. De tog inte ut svängarna direkt.

Paris Fashion Week: Ann Demeulemeester Spring 2009 Ready-To-Wear












bilder: style.com
En av mina favoriter. Krimskrams. Velour. Korta klänningar.

Paris Fashion Week: Jean Paul Gaultier Summer 2009 Ready-To-Wear
















bilder: vogue
Detta gillas! En arm. Blockmönstrat. Päls (fejk hoppas jag).

Paris Fashion Week: Comme des Garçons Summer 2009 Reasy-To-Wear








bilder: vogue
Man ser ju knappt modellerna. Men förutom det så är det en väldigt unik kollektion. Snyggt, med hantverket.


Björn?

RSS 2.0